![]() |
FORMULA1 KANADA GP
[img]http://www.cnnturk.com/images/spor/ferrari200606.jpg[/img]
[B]Schumacher gözünü rekora dikti[/B] Schumacher, Alonso ile arasındaki farkı Kanada'da kapatmak istiyor Ferrari sürücüsü Michael Schumacher, hafta sonu koşulacak Kanada Grand Prix'sini birinci bitirdiği takdirde bir grand prix'yi sekiz kez kazanan ilk pilot olarak F1 tarihine geçecek. Kariyerinde yedi Kanada Grand Prix'si birinciliği bulunan Michael Schumacher, Gilles Villeneuve pistinde sekizinci kez mutlu sona ulaşarak bir yarışı en çok kazanan pilot rekorunun sahibi olmak istiyor. 37 yaşındaki Ferrari pilotu, Amerika kıtasındaki iki yarışın dünya şampiyonluğu için dönüm noktası olduğunu söyledi. Klasmanda son üç yarışı kazanan Renault sürücüsü Fernando Alonso'nun 23 puan gerisinde bulunan Schumacher, "Kanada'da kazanacağımıza inanmamak için hiçbir neden yok" dedi. ITV'ye konuşan Alman pilot, "aracımız şu ana kadar beklentileri karşıladı ve ilerlemeye devam ediyoruz. Montreal'de nasıl bir sonuç alacağımız üzerine bir tahmin yapmayacağım, neler olacağını göreceğiz" ifadelerini kullandı. Schumacher, Gilles Villeneuve pistinin diğerlerine göre farklı özelliklere sahip olduğunu ve burada tamamen değişik aerodinamik düzenlemelerle yarışacaklarını söyledi. Deneyimli pilot, hiçbir takımın Montreal'de test yapmadığına dikkat çekerek, "mücadeleci ruhumuz dışında burada herşey farklı. Kimse neyle karşılaşacağını bilmiyor. Harekete hazırız ve Kanada'da başarılı olmak istiyoruz, bunun gerçekleşememesi için bir neden göremiyorum" dedi. Kuzey Amerika'da yaptığı bir haftalık tatilden sonra yenilenmiş hissetiğini söyleyen Michael Schumacher, Alonso'nun üstün form grafiğinin kendisinin yarışma heyecanını ve hevesini kırmadığını belirtti: "Savaşlar ve rekabetler benim doğamın bir parçasıdır. Tabii ki her zaman kazanamazsınız ama böyle bir mücadele daima iyidir ve insanı motive eder." |
-->: FORMULA1 KANADA GP
[img]http://www.cnnturk.com/images/spor/kkubica230606.jpg[/img]
[B]Kanada'da Kubica hızlı başladı[/B] Kubica, gelecek yıl BMW Sauber'in ikinci pilotu olmak için emin adımlar atıyor Kanada Grand Prix'si cuma antrenmanlarının ilk seansında en iyi zamanı BMW Sauber'in test pilotu Robert Kubica yaptı. BMW Sauber'in gelecek sezonki yarış pilotu adayları arasında yer alan Robert Kubica, antrenmanlardaki etkileyici performansını Kanada'da da sürdürüyor. İngiltere Grand Prix'si cuma antrenmanlarında en iyi zamanı yapan Polonyalı test pilotu, Gilles Villeneuve pistinde koşulan cuma antrenmanlarının ilk seansında bir dakika 16.390 saniyelik derecesiyle yine birinci oldu. Honda'nın test pilotu Anthony Davidson 1:18.306 ile ikinci sırayı alırken, Williams'ın test sürücüsü Alexander Wurz üçüncülüğü elde etti. Kanada'ya sekizinci birinciliğini kazanmak ve Fernando Alonso'nun üç yarışlık galibiyet serisini bozmak için gelen Michael Schumacher, bir saatlik seansın sonlarına doğru 4.3 kilometrelik piste çıktı ve Kubica'nın yaklaşık 2.5 saniye gerisinde dördüncü oldu. Renault'nun klasman lider pilotu Alonso ile seansta tur atmadı. Cuma antrenmanları, birinci seans 1. Robert Kubica, BMW Sauber, 1:16.390 2. Anthony Davidson, Honda, 1:18.306 3. Alexander Wurz, Williams, 1:18.941 4. Michael Schumacher, Ferrari, 1:18.994 5. Rubens Barrichello, Honda, 1:19.070 6. Jenson Button, Honda, 1:19.165 7. Neel Jani, Toro Rosso, 1:19.258 8. Robert Doornbos, RedBull, 1:19.681 9. Vitantonio Liuzzi, Toro Rosso, 1:20.154 10. Christijan Albers, MF1, 1:20.646 11. Tiago Monteiro, MF1, 1:20.799 12. Ralf Schumacher, Toyota, 1:20.861 13. Franck Montagny, Super Aguri, 1:21.783 14. Takuma Sato, Super Aguri, 1:21.891 15. Sakon Yamamoto, Super Aguri, 1:23.159 16. Felipe Massa, Ferrari, 1:23.179 17. Jarno Trulli, Toyota, 1:24.029 18. Giorgio Mondini, MF1 [B] 19. Fernando Alonso, Renault [/B] 20. Giancarlo Fisichella, Renault 21. Christian Klien, RedBull 22. Scott Speed, Toro Rosso 23. Jacques Villeneuve, BMW Sauber 24. David Coulthard, RedBull 25. Nick Heidfeld, BMW Sauber 26. Kimi Raikkonen, McLaren 27. Juan Pablo Montoya, McLaren 28. Mark Webber, Williams 29. Nico Rosberg, Williams |
-->: FORMULA1 KANADA GP
[img]http://www.turkiyef1.com/images/flash/kanada_casino.jpg[/img]
[B]Kanada GP'ye genel bir bakış[/B] Sezonun dokuzuncu yarışı olan Kanada Grand Prix'si bu hafta sonu Montreal'daki Circuit Gilles Villeneuve'de koşulacak. Takımlar pistin özellikleri göz önüne alındığında asgari çekiş ayarları ve sağlam frenlerle yarışacak. Motor güçlerinin ön plana çıktığı Kanada Grand Prixinde düzlüklerde motorlar oldukça zorlanacak. Kanada yarışı Kuzey Amerika'da yapıldığı için ülkemizde akşam saatlerinde başlayacak. Yarışın sıralama turları Cumartesi günü saat 20.00'de, yarış ise Pazar günü aynı saatte başlayacak. Analiz: Kanada pisti çok az kullanıldığı için, biraz ustalık isteyen bir lastik seçimi gerektiriyor. Ayrıca düşük çekişler, Montreal'i yılın downforce seviyesi en düşük pisti yapıyor. Burada mekanik kavrama hayati derecede önem taşıyor. En güçlü motorlara sahip olanlar, düzlüklerdeki avantajlarını kaybetmeden downforce ekleme imkanına sahip olabilecekler. Uzun, hızlı düzlükler ve ani frenler bu pisti hem heyecanlı hem de tehlikeli kılıyor. Takımlar burada azami soğutma ve en yumuşak lastiklerle yarışacaklar. Hava: Ara sıra görülen sağnak yağışlı fırtınalar yarışı etkileyebilir ancak ılık, güneşli bir hafta sonu bekleniyor. Aynı yönden ve aynı şiddette esen hafif rüzgarlar göreceli olarak basit araç ayarları gerektiriyor. Lastikler: Kanada'da genelde yumuşak lastikler tercih ediliyor. Ancak mekanik kavramayı maksimize etme ihtiyacına rağmen, uzun ve hızlı düzlükler, takımların sert lastikler de dahil olmak üzere pistin çeşitli noktaları gözününe alındığında bir dizi lastik seçimi yapmasını gerektiriyor. Üç pit stop düşünen takımlar, tek pit stop düşünenlerden çok daha yumuşak lastikleri tercih edebilecekler. Bu da takımları sollama avantajı sağlayabilecek. Strateji: Kanada'daki en hızlı strateji, trafiğin nasıl beklendiğine ve güvenlik aracı periyodlarının geleceği yerlere bağlı. Tek pit stop yapan araçlar bazı avantajlar sağlayabilirler ancak genel olarak kazanabilmek için trafikte çok fazla zaman harcıyorlar. Benzer şekilde üç pit stop yapan araçlar, ön sıralarda kalabilmek için trafik de göz önüne alındığında hızlı bir şekide hareket etmek zorundalar. Bunlara karşın podyum finişler genellikle iki pit stop yapan pilotlara gidiyor. Çok yumuşak olan lastik seçimi yapan, ilk lastiklerinden istediği performansı alamayan veya fren konusunda şikayetleri olan yahut motor endişeleri bulunan takımlar, pilotları tüm yarış boyunca sıralama turlarındakine benzer performanslara dönmek zorunda kalacak olmalarına rağmen, üç pit stop yapabilirler. Sonuç: Hafta sonundaki yarışta, zirveye oynayan üç takım arasındaki mücadele devam ederse, özellikle çok ilgi çekici olacak. Kanada Ferrari ile Renault için kırılma noktası olmasa da İtalyan ekibinin şampiyonluk mücadesinde devam edip etmeyeceğini önemli ölçüde etkileyecek yarışlardan biri. Diğer taraftan McLaren performansını iyileştirmeye devam edip etmeyeceğini de göreceğiz. Bu arada Honda'nın üçlü arasındaki mücadeleyi bozabileceğini de ihtimal dışında tutmamak gerekir ki, bu da güçlü takımlar için önemli bir faktör olacak. [B]PROGRAM Cuma antrenmanları 1 [18.00] Cuma antrenmanları 2 [21.00] Cumartesi antrenmanları [17.00] SIRALAMA [20.00] YARIŞ [20.00] [/B] Geriye Bakış: 2005'teki Kanada GP'si yılın en olaylı yarışlarından biri olmuştu. Jenson Button sıralamalarda pole pozisyonu elde etmişti. Ferrari ve Bridgestone'ların sezon boyunca gösterdiği performans değerlendirildiğinde Michael Schumacher, yılın ikinci sürprizini gerçekleştirerek hemen Button'ın ardında yer almış, ikinci gridde ise Alonso ve hemen yanında dördüncü cepte Fisichella, ardından Montoya sıralamalarda ilk beşi kapatmıştı. Webber 14., Barrichello ise vites kutusu arızası nedeniyle 20. sırada, (pit alanından) yarışa başlamıştı. Yarışın başında Button ve Schumacher yavaş bir çıkış yaptı, Renault'lar ortadan sıyrılarak, Fisichella ile liderliği ele geçirdi ve Schumacher altıncı sıraya kadar düştü. Sato, Trulli'ye saldırmak maksadıyla öne atılınca Villeneuve ve Sato çarpıştı, bu arada Sauber ön kanadından birini kaybetti, Barrichello ise durumunu düzeltmek için mücadele etmesine rağmen 15 tur sonunda ancak 14. sıraya yükseldi. Renault ve McLaren'lar ise 24 ve 25. turlarda pite girdiler. Bu arada Montoya Alonso'yu geçti fakat virajda otların arasına dalarak pozisyonunu kaybetti. Webber ise çok ağır kaldı. Bu arada Barrichello 31. turda pite girdi ve pitten piste 12. sırada döndü. Kalabalık 2005 Kanada Grand Prix galibi Kimi Raikkonen için tezahürat yaptı. Fisichella'nın uzun süre önde götürdüğü yarış, hidroliklerinin iflas etmesiyle Renault için moral bozucu ve üzüntü verici bir sonla bitti. Button ve Schumacher 34. turda ikinci pit stoplarını yapmışlardı. İngiliz pilot, yarışa McLarenlar'ın arkasında ve Schumacher'in önünde piste döndü. Montoya'nın baskısı altında olan Alonso hızını artırmasına rağmen, aracın kontrolünü kaybederek duvarlara bindirdi ve yarış dışı kaldı. Montoya, Raikkonen ve Button yarışı götürürken, 44. turda Heidfeld'in motoru durdu. Bir kaç tur sonra da Button neredeyse belirlemişçesine duvarlara bindirerek yarış dışı kaldı. Bu arada güvenlik aracı piste girdi. Olaylar bununlarla da bitmedi. Podyum finişleri hedefleyen McLaren'larda Montoya pit alanı sonunda kırmızı ışık yanarken piste girince siyah bayrakla diskalifiye oldu. Bu Raikkonen'in yarışın galibi olmasına rağmen McLaren için üzüntücü verici oldu. Güvenlik aracının pistten çıkmasından sonra, Raikkonen, Trulli'nin önünde vites problemi olmasına rağmen sürüşüne devam etti. Trulli ise Raikkonen'i takibine, fren hatasıyla beklenmedik bir şekilde son vermek durumunda kaldı. Trulli yarış dışı kalınca Schumacher otomatik olarak Raikkonen'in arkasına yerleşti. Ardından da takım arkadaşı Rubens Barrichello geliyordu. Raikkonen, yarış bitine kadar ensesinde Schumacher'in nefesini hissetmesine rağmen podyumun tepesine çıkmayı başardı Barrichello ise pitten başladığı yarışta podyuma çıkma başarısı gösterdi. 2005 Kanada GP'sinde ilk sekiz şöyle oluşmuştu: Poz Pilot Takım Zaman 1. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 1s32:09.290 2. M.Schumacher Ferrari (B) + 1.137 3. Barrichello Ferrari (B) + 40.483 4. Massa Sauber-Petronas (M) + 55.138 5. Webber Williams-BMW (M) + 55.779 6. R.Schumacher Toyota (M) + 1 tur 7. Coulthard Red Bull-Cosworth (M) + 1 tur 8. Klien Red Bull-Cosworth (M) + 1 tur En hızlı tur: Raikkonen, 1:14.384 [img]http://www.turkiyef1.com/sezon/pist_kanada_big.gif[/img] |
-->: FORMULA1 KANADA GP
ferrariyi kesecek okadar takim varki ama iyi bir yasin olsun favorim kimi dir
|
-->: FORMULA1 KANADA GP
Poz Pilot Takım Zaman
1. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 1s32:09.290 2. M.Schumacher Ferrari (B) + 1.137 3. Barrichello Ferrari (B) + 40.483 4. Massa Sauber-Petronas (M) + 55.138 5. Webber Williams-BMW (M) + 55.779 6. R.Schumacher Toyota (M) + 1 tur 7. Coulthard Red Bull-Cosworth (M) + 1 tur 8. Klien Red Bull-Cosworth (M) + 1 tur En hızlı tur: Raikkonen, 1:14.384 bu senede aynisini bekliyorum mercedesden |
-->: FORMULA1 KANADA GP
[COLOR="Red"][FONT="Arial Narrow"]BENİM FOVORİM HERZAMAN OLDUĞU GİBİ M. SCHUMACHER
YİNE TEK OLUR DİYORUM BENDE HEP TEKDİR O FERARİ KİM TUTAR SENİ[/FONT][/COLOR] |
-->: FORMULA1 KANADA GP
ARKADAŞLAR BU SENEDE F1 ŞAMPİYONU
TARTRIŞ MASIZ FERNANDO ALONSO OLUR |
Alonso üstüste beşinci kez pole'da
[img]http://www.cnnturk.com/images/galeri/kanadastart2.jpg[/img]
[B]Alonso üstüste beşinci kez pole'da[/B] Alonso antrenman ve sıralama turlarında 1:14'ün altına inebilen tek pilot oldu Formula 1'de sezonun dokuzuncu yarışı Kanada grand prix'sinde pole position'ı Renault'nun İspanyol pilotu Fernando Alonso elde etti. Kanada'da bugüne dek hiç podyuma çıkamayan ama bu sezon beşinci kez üstüste pole position alan Fernando Alonso, antrenman ve sıralama turlarında 1:14'ün altına inen tek pilot oldu. Renault'nun İtalyan pilotu Giancarlo Fisichella ise takım arkadaşının hemen arkasından ikinci olarak Kanada'da ilk iki sıraya Renault damgası vurulmasını sağladı. Geçtiğimiz yıl Kanada GP'sine yedinci sırada başlamasına rağmen yarışı birinci tamamlayan McLaren'ın Fin pilotu Kimi Raikkonen, yarışa Fernando Alonso'nun arkasındaki grid'de başlayacak. Final seansının ilk dakikalarında yakıt yüklü olan araçlar daha sonra yakıtlarını azaltıp lastik değişimi yaptılar ve asıl hızlı dereceler sonraki 10 dakikalık bölümde geldi. Toyota'nın İtalyan pilotu Jarno Trulli sürpriz yaparak dördüncü sırayı alırken, Ferrari'nin yedi kere dünya şampiyonu Alman pilotu Michael Schumacher son anda beşinciliği kaptı. BMW Sauber'in Kanadalı pilotu Jacques Villeneuve ise babasının ismini taşıyan 4.3 kilometrelik Gilles Villeneuve pistindeki sıralama turlarının ikinci seansında 11'inci sırayı alarak final serisine kalamadı. Final seansına kalamayarak hayal kırıklığı yaratan diğer pilotlar, yine BMW Sauber'den Nick Heidfeld, Toyota'dan Ralf Schumacher, RedBull'dan David Coulthard ve Williams'tan Mark Webber oldu. Kanada Grand Prix'si cuma antrenmanlarında en iyi zamanı BMW Sauber'in Polonyalı test pilotu Robert Kubica yapmış, yarışa katılacaklar arasında en iyi zamanı ise Fernando Alonso elde etmişti. [B]Kanada GP sıralama sonuçları[/B] 1. Fernando Alonso, Renault, 1:14.942 2. Giancarlo Fisichella, Renault, 1:15.178 3. Kimi Raikkonen, McLaren, 1:15.386 4. Jarno Trulli, Toyota, 1:15.968 [B]5. Michael Schumacher, Ferrari, 1:15.986[/B] 6. Nico Rosberg, Williams, 1:16.012 7. Juan Pablo Montoya, McLaren, 1:16.228 8. Jenson Button, Honda, 1:16.608 9. Rubens Barrichello, Honda, 1:16.912 10. Felipe Massa, Ferrari, 1:17.209 ------------------------------------- 11. Jacques Villeneuve**, BMW Sauber, 1:15.832 12. Christian Klien**, RedBull, 1:15.833 13. Nick Heidfeld**, BMW Sauber, 1:15.885 14. Ralf Schumacher**, Toyota, 1:15.888 15. Vitantonio Liuzzi**, Toro Rosso, 1:16.116 16. David Coulthard**, RedBull, 1:16.301 ------------------------------------- 17. Mark Webber*, Williams, 1:16.985 18. Scott Speed*, Toro Rosso, 1:17.016 19. Tiago Monteiro*, MF1, 1:17.121 20. Christijan Albers*, MF1, 1:17.140 21. Takuma Sato*, Super Aguri, 1:19.088 22. Franck Montagny*, Super Aguri, 1:19.152 (**: ikinci seansta elendi, *: birinci seansta elendi.) [B]Kanada GP start pozisyonları[/B] 1. Fernando Alonso 2. Giancarlo Fisichella 3. Kimi Raikkonen 4. Jarno Trulli 5. Michael Schumacher 6. Nico Rosberg 7. Juan Pablo Montoya 8. Jenson Button 9. Rubens Barrichello 10. Felipe Massa 11. Jacques Villeneuve 12. Christian Klien 13. Nick Heidfeld 14. Ralf Schumacher 15. Vitantonio Liuzzi 16. David Coulthard 17. Mark Webber 18. Scott Speed 19. Tiago Monteiro 20. Christijan Albers 21. Takuma Sato 22. Franck Montagny |
KANADA GP de Alonso'nun
[img]http://www.cnnturk.com/images/galeri/alonsosampanya.jpg[/img]
[B]Alonso'nun kariyerinde artık bir Kanada zaferi var [/B] [B] KANADA GP de Alonso'nun[/B] Dünya Şampiyonu Fernnado Alonso Kanada Grand Prixisini kazanarak kariyerindeki 14. zafere imza attı. Yarışa pole pozisyonunda başlayan İspanyol pilot yarış boyunca en ön sıradaki yerini koruyarak rahat bir zafer daha kazanmış oldu. Son turda Michael Schumacher'e geçilen McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen ise yarışı üçüncü sırada tamamladı. Kanada'dan pek ümitli olmayan Michael Schumacher ise beşinci sırada başladığı yarışı podyumun ikinci sırasında tamamlayarak önemli bir başarı elde etti. Bu zaferinin ardından Fernando Alonso şampiyonadaki puanını 84'e çıkartırken ikinci sıradaki Michael Schumacher ile arasındaki puan farkıda 25'e yükselmiş oldu. 3. sıradaki Kimi Raikkonen'in puanı ise 39. Kanada grand prixisini 15 pilot tamamlarken yarışta en hızlı turu 1:15.841 ile Kimi Raikkonen attı. Yarışa takım arkadaşı Alonso2nun arkasında ikinci sırada başlayan ancak kalkışta erken hareketi sonucu pitten geçiş cezası alan Giancarlo Fisichella ise herşeye rağmen yarışı dördüncü sırada bitirmeyi başardı. [B]Basın Toplantısı:[/B] [B]Alonso:[/B]Yarış çok zordu. Pist çok tozluydu ve hata yapma şansınız yok. Bu nedenle pistte çok olay oldu. Konsantrasyonunuzu korumak çok zor. Buna rağmen lastiklerimiz iyi iş çıkardı ve güzel bir sonuç aldık. Güvenlik aracının girmesi kazanmamızı biraz geciktirdi. Haftaya İndianapolis'te yarışacağız. Burada Michael'in ikinci olması aramızdaki farkın açılmasını engelledi. Herşeye rağmen Amerika'ya kazanmak için gideceğiz. [B]Michael:[/B] Güvenlik aracı nedeniyle güzel bir sonuıç aldık. Belki 10 tur daha olsaydı daha eğlenceli bir yarış olabilirdi. Güvenlik aracının çıkmasıyla beraber biraz daha hızlandım. Yarış biraz daha devam etseydi belki Alonso'ya yaklaşabilirdim. Mükemmel bir hafta sonu olmadı ama iyi bir sonuç aldık. Yolumuza devam edeceğiz. [B]Raikkonen:[/B] Başlangıçta iyidim ama ilk pit stopta bir sorun yaşadık. Debriyajdan kaynaklanan bir sorun nedeniyle arka lastiği takmakta zorlandık. İkinci pitte ise araç stop etti ve zaman kaybettik. Pist çok kirli olduğu için tutunmak zordu. Benim için ikinci yada üçüncü olmam çok farketmiyoır ama üçüncülük genede güzel. |
-->: FORMULA1 KANADA GP
[B]Yeter yaaa yeter gına geldi banaaa :confused: :confused:
nerede bu Ferrari :(((((([/B] |
WEZ Format +2. Şuan Saat: 17:20. |
Powered by: vBulletin. Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2005