|
Usta Yiğido
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Yaş: 53
Mesajlar: 1.661
Thanks: 1.858
363 Mesajına 804 Kez Teşekkür Edildi.
Tecrübe Puanı: 952 
|
--->: Maraton`a Anlamlı Forma
Bu işler böyle oluyor.
Yirmi-otuz milyara yaptırılamayacak işler,gün gelir geçmişte hatıra yapılan bir ziyaret ile hal olabilir.Zira günümüz şartlarında,futbolun futbol için oynanmaktan çıkıp,Kulüplerce endüstriyel bir işletmeler konumuna geldiğini düşünürsek,bu sektörlerde ise reklam-yayın ve benzeri gelirlerce,trilyonluk pastanın döndüğünü kabul edersek,ki öyledir.
Bu aşamada lobi çalışmaları,bazılarına görede adı masa başı olan,benimde bunu desteklediğim,hedefe ulaşma yolları devreye girmektedir.
Burda bir açılım yapalım,bu konuda hatırlatmalara girelim.
a)Türk futbolunda üç büyük tabir edilen takımlar,bir sezonluk futbolda tahmini olarak 100 milyar dağıtım pastasından otomatikman 10 ar milyaar pay alır,bir anadolu kulübü ise,en iyi çıkış yaptığı sezzonda bile 2.5-3 milyarı geçmez.
b)Yayıncı kuruluş tarafından bile,anadolu kulüpleri başa güreştiğinde,yılda enfazla 3 büyük diye tabir edilen takımlara karşı oynadığında maç yayı hakkı elde eder,nihayetinde 34 haftalık maç proğramında üç büyükler %34 pay alırken,anadolu kulüplerine oynadıkları üç büyükler ve trabzonuda katarsak %4 lük bir pay hakkı doğar.
Bu adaletsizlikleri açmak,herkes tarafından haklı görüldüğü halde futbolun endüstriyelleşmesi ile beraber düştüğü emperyalizmin elinde başka şansı olmayarak,federasyon çatısı altında oy kullanma hakkına sahip bu kişileri kazanmanın yolu,böylesi lobi çalışmalarında,uzun vadede sıcak diyaloğları geliştirmekten geçmektedir.
Ayrıca,dikkat çekmek istediğim başka bir konu ise,geçen sene şampiyonluğa oynadığımız süreçte,maçlarımız maalesef yayıncı kuruluş tarafından yayınlanmıyordu.Bu süreçte,yayıncı kuruluşa bir mail atmıştım.Altı saat içerisinde,Yayıncı kuruluş halkla ilişkiler sorumlusundan bir ileti aldım.Şöyle diyordu''Mesajınız değerlendirmeye alınmıştır,yetkili kurumlar tarafından incelenecek.''Bunun üstüne iki hafta geçmesine rağmen yayın akışlarında bir değişiklik olmaması,bende yayıncı kuruluş ile canlı görüşmeye ve birinci ağızdan cevap almaya karar verdim.Yayıncı kuruluşu telefon ile arayıp,yetkili ile yüzyüze konuştum.
Aramızdaki diyaloğ neticesinde,cevap veremedim desem yeridir.
www.sivasspor.com. =Afedersiniz ....... süreçte maçlarımız yayınlanmıyor,ne yazıkki neredeyse düşmemek için maçlarını oynayan Trabzonspor'un maçları,hemde yayınlanan mekanlarda yoğunluk olmamasına rağmen rutin devam etmektedir.Acaba SİVASSPOR'umuzun maçlarını niçin,şampiyonluğa oynadığı şu süreçte canlı yayınlamıyorsunuz.
Yayıncı kuruluş yetkilisi = Tabiki,bulunduğunuz sıralamadaki konumuz itibariyle haklısınız.Ancak,elimizde bulunan yönetmelik gereği,Diğitürk abonelik sözleşmeleri kapsamında,üyelik sözleşmelerinde geçerli takım belirtme orantısı,şirketimiz yetkili organları tarafından incelenmekte ve bunun neticesinde,arz talep dengesi ile maç yayınlanmaktadır.
Bu diyaloğdada çıkardığım sonuç,yedi milyonluk bir kentimiz,maalesef yayıncı kuruluşta bile ülke genelinde en çok olduğumuz kalabalığı yakalayamamışız.Yani söylemlerimizde en kalabalığız,en çok nüfusa sahibiz ama diğitürkde esamemiz okunmuyor.Kısaca icraatte yokuz.
Hemşerilerim;Başta, ilk olarak bu ve benzeri konulara duyarlı olacağız,elimizi taşın altına koyacağız,ileriki süreçler içinde,kamuoyu oluşturacak kişi ve kurumlar ilede sıcak ilişkileri güçlendirmek zorundayız.
Bunun içindirki,günümüz futbol endüstrisinde önemli olan bu konu benim içinde önemli ve konu dahilinde sizlerinde bu doğrultuda duyarlı olmasını istiyorum.
__________________
.............BU TECRÜBE BU ÖMRE YETMEZ......
|