Yeni takımlar, yeni yüzler, transferler..
Tarihe geçen değişiklikler oldu.. F1 yıllar sonra Arrows'dan beri ilk kez 11 takıma yükseldi.. Takımlaryla özdeşleşen pilotlar transfer olarak yeni arayışlara girdi.. Motor değişiklikleri yaşandı, şaseler yenilendi.. 2006 bir çok sürprize gebe !
FUTBOL PİYASASINI ARATMADI::.
Ferrari’nin 2000 sezonundan beri ilk kez yeni bir pilotu oldu. Brezilyalı Felipe Massa Sauber’den transfer edildi.
Massa vatandaşı Rubens Barrichello’nun yerini alırken tecrübeli Barrichello Honda’ya transfer oldu.
Alman Nick Heidfeld ise Williams’dan ayrıldı ve yeni olan BMW-Sauber takımına transfer oldu. İtalyan Vitantonio Liuzzi ise Red Bull ile 4 yarış koştuktan sonra Toro Rosso’ya katıldı ve 2006’da yeni takım için mücadele edecek.
Hollandalı Christijan Albers Minardi’den Midland’a transfer oldu ve Sato, BAR’dan Super Aguri’ye geçti
YENİ TAKIMLAR::.
Ocak ayında FIA tarafından lisan verilen Super Aguri, 2002’de Toyota’nın Formula 1’e adım atmasından beri yep yeni bir takım olarak sezona dahil olan ilk takım oldu.
Böylece Arrows’dan beri Formula 1 sezonu yeniden ilk kez 11 takıma çıktı.
Formula’nin diğer takımlarında ise isim ve sahip değişiklikleri yaşandı. BAR takımı Honda Racing F1 oldu. Sauber ise BMW-Sauber oldu. Jordan, Midland ve Minardi de Scuderia Toro Rosso oldu.
YENİ YÜZLER::.
1982 şampiyonu Keke’nin oğlu ve 2005 GP2 şampiyonu Alman Nico Rosberg Formula 1’e Williams ile adım atan en başarılı pilot olarak göze çarpıyor.
1993’de McLAren’den ayrılan Michael Andretti’den beri ilk kez bir A.B.D’li pilot Formula 1’e girdi. Scott Speed 2006 F1 sezonunda Toro Rosso ile yarışacak.
Takuma Sato’yu transfer eden Super Aguri, 2. pilot olarak F1’e ilk kez adım atan Yuji Ide’yi aldı. Ide F1 aracını ilk kez Ocak ayında kullandı. Super Aguri böylece tamamı Japon pilotlardan oluşan tarihteki ilk takım da oldu.